اگر بخوایم به تعریف مختصری از اگزاست فن بپردازیم باید شرح دهیم که اگزاست فن یک فن عالی جهت تهویه هوا است که برای محیط های بسته و محدود طراحی شده که این عمل با کشیدن هوای محیط انجام میشه و در واقع اکسیژن بیشتر و هوای تمیزتری در محیط باقی می ماند.

کاربرد اصلی اگزاست فن چیست؟

این فن در واقع کمک بزرگی جهت پاکسازی هوای محیط محدود و بسته می کند و تمام رطوبت گرما هوای آلوده و… از محیط خارج می کند.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که شما نسبت به نیاز خود باید بهترین اگزاست فن را تهیه کنید به دلیل اینکه هر کدام از اگزاست فن ها برای کاری طراحی شدن که مکش و تهویه آنها باهم متفاوت است پس در واقع میزان جابجایی و پاکسازی هوا توسط این فن ها به قدرت هواکش صنعتی مرتبط است.

در ادامه مطلب شما را با انواع اگزاست فن آشنا خواهیم کرد:

انواع اگزاست فن

  • دبل
  • یوتیلیتی
  • فشار بالا
  • رادیال
  • کانالی

    <<اینها چند مدل از اگزاست فن موجود در بازار می باشد که خدمت شما معرفی شد برای کسب اطلاعات بیشتر  و آشنایی کامل با کاربرد اصلی آنها میتوانید با متخصصین صنایع تهویه رنجبر تماس بگیرید>>

کیفیت هوای محیط موضوعی می باشد که نباید آن را بی اهمیت دانست چرا که ما این هوا را تنفس میکنیم و سلامتی جسمی ما و افراد از هر چیزی مهم تر است.

این آلودگی هوا در محیط بسته ای مثل ساختمان پارکینگ انبارهای نسبتا بزرگ و… وجود دارد که اگزاست فن انتخاب مناسبی برای این محیط ها می باشد.

در اینجور مواقع نصب اگزاست فن دیواری به شما پیشنهاد میشود.

نحوه نصب اگزاست فن

نحوه نصب اگزاست فن

این نوع فن صنعتی نصب بسیار راحت و سریعی دارد اما یه کار فنی به شمار می آید و نیاز به شخصی است که در این کار خبره و متخصص باشد. جهت اطلاعات در مورد فن سانتریفیوژ کلیک کنید .

اما اگر می خواهید خودتان این فن را نصب کنید به موارد زیر حتما توجه داشته باشید:

قبل از شروع هر کاری برق را قطع کنید و از این موضوع مطمئن شوید.

تهویه شما قبل از نصب و کار کردن حتما باید  تمیز شود بهتر است این کار را با دستمال پارچه ای تمیز و نمدار انجام دهید.

در مرحله بعد پس از نصب هواکش در لوله یا کانال مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام دادید و هوای آن به داخل پس نمیزند.

نکته: حتما به این مورد توجه کنید که نصب در محل هایی از ساختمان انجام شود که برق گیر می باشد.

نکته: مورد بعدی که باید به آن توجه کرد این است که حداقل و حداکثر ارتفاع نصب را در نظر بگیرید که اکثرا حدود 2 الی 3 متر می باشد.(این موارد در بخش مشخصات فنی محصول ذکر شده است)

جنس بدنه اگزاست فن

جنس بدنه اگزاست فن

همانطور که میدانید یکی از دلایلی که قیمت محصولات صنعتی و فنی متغیر است جنس کالا میباشد که در ادامه مطلب در مورد جنس پروانه و جنس بدنه اگزاست فن بیشتر توضیح خواهیم داد تا با آگاهی و اطلاعات بالاتری محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید.

برای تولید و طراحی بدنه اگزاست فن از آهن استفاده شده که پوشش آن الکترواستاتیک مییاشد همینطور جنس پروانه اگزاست فن هم از آهن با پوشش رنگ الکترواستاتیک میباشد.

لیست قیمت خرید اگزاست فن

همانطور که در مقاله اشاره کردم قیمت فن بستگی به جنس و مواد اولیه بکار رفته بستگی دارد و البته بخاطر تحریم ها و تورم داخل کشور عزیزمان ایران این قیمت ها نرخ ثابتی ندارند.

با مراجعه به سایت صنایع تهویه رنجبر و تماس با مشاوران حرفه ای ما از پشتیبانی و مشاوره رایگان میتوانید استفاده کنید و قیمت دقیق را داشته باشید.