فن از نوع سانتریفیوژ فوروارد یکی از انواع فن هایی می باشد که دارای کاربرد و کارایی مناسب می باشد و به همین منظور افراد زیادی از این نوع فن ها در محیط های مختلف استفاده می کنند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی فن سانتریفیوژ فوروارد بپردازیم و اطلاعات کاملی در رابطه با این نوع فن از سانتریفیوژها در اختیار شما قرار دهیم؛ کسانی که قصد استفاده و خرید این محصولات را دارند می توانند با کسب اطلاعات این مقالات انتخاب و مصرف بهتری داشته باشند. همچنین جهت مشاهده دستگاه ساخته شده فن سانتریفیوژ توسط صنایع تهویه رنجبر از این بخش مراجعه کنید.

فن سانتریفیوژ دوطرفه فوروارد دمنده

فن سانتریفیوژ دوطرفه فوروارد دمنده

 

در رابطه با شکل ظاهری این فن ها باید گفت که این فن ها دارای پروانه هایی خمیده رو به جلو هستند و از سایر انواع فن های سانتریفیوژ از پروانه بیشتری برخوردار می باشند.

در واقع پره های پروانه فوروارد در جهت چرخش چرخ فن خمیده شده اند. همین مسئله و شباهت آن به چرخ همستر یا قفس سنجاب، باعث شده است که با نام پروانه قفس سنجابی نیز شناخته شود.

انحنای قرار گیری تیغه های پروانه این فن رو به جلو و در واقع در راستای چرخش پروانه می باشد.

هواکش سانتریفیوژ دوطرفه دمنده معمولا در ابعاد و اندازه کوچکتر نسب به سایر فن ها تولید و به بازار عرضه می شوند.

نکته قابل تامل در این فن ها، سرعت چرخش پروانه آن ها می باشد که نسبت به سایر فن ها از سرعت کمتری برخوردار می باشد و به همین منظور آلودگی صوتی کمتری نیز ایجاد و تولید می کند.

هواکش گریز از مرکز فوروارد برای کاربری هایی که نیاز به فشار استاتیکی کم و متوسط دارند استفاده می شود. در سیستم های انتقال مواد، که مواد مورد انتقال دارای چسبندگی می باشد پروانه سانتریفیوژ فوروارد توصیه نمی شود، زیرا مواد به تیغه های پروانه میچسبند و این امر باعث بهم خوردن تعادل پروانه و هواکش گریز از مرکز می شود.

تفاوت فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد

تفاوت فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد

تفاوت های موجود بین دو فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد به گونه ای می باشد که موجب می شود از این فن ها در در ساختمان های تجاری و اداری مختلف استفاده شود.

اصلی‌ترین تفاوت فن بکوارد و فن فوروارد در نوع‌ طراحی و ساخت آنها است و هر کدام از آنها خمیدگی به سمت جلو و عقب دارند.‌

با توجه به طراحی متفاوت، به کارگیری هر کدام از انواع فن‌های بکوارد و فن‌های فوروارد در‌ شرایط مختلف می‌تواند نسبت به نوع دیگر مناسب‌تر باشد.

اگر بخواهیم به طور کلی به شرح تفاوت های فن سانتریفیوژ فوروارد و بکوارد بپردازیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عمده ترین و اصلی ترین تفاوتی که بین این فن وجود دارد شکل و ساختار این دو نوع فن می باشد؛ در واقع جهت قرارگیری و حرکت پره های فن فوروارد رو به جلو و فن بکوارد رو به عقب می باشد.
  2. در تولید فن های فوروارد به منظور نیاز به تولید هوای حجیم از پروانه ها با تعداد بیشتری استفاده می شود و در فن های بکوارد این موضوع کمتر است.
  3. پرتاب باد در فن فوروارد با توجه به انحنای تیغه ها و جهت حرکت پروانه ها نسبت به فن بکوارد بیشتر است.
  4. فن فوروارد نسب به فن های بکوارد به سرعت کمتری برای تولید جریان هوا نیاز دارد.
  5. فن های بکوارد نسب به فن های فوروارد آلودگی صوتی کمتری تولید می کنند.

قیمت فن سانتریفیوژ فوروارد

قیمت این فن ها با توجه به عوامل و معیارهای مختلف دارای تفاوت می باشد.

البته با توجه به کارایی و کاربردی که این فن ها دارند، قیمت این محصولات نیز بسیار مناسب می باشد و افراد می توانند به منظور تولید و ایجاد جریان هوای تازه خرید این فن ها را با قیمت مناسب انجام دهند.

البته برند و مجموعه سازنده نیز محاسبه قیمت این فن ها تاثیرگذار می باشد.

اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد

اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد

کارایی فن های اگزاست فن سانتریفیوژ فوروارد به این گونه می باشد که هوا را در جهت محور (عمود بر سطح پروانه) وارد پروانه می شود و در جهت مماس بر پروانه از آن خارج می شود.

محصولات مشابه بکوارد این فن ها از راندمان بالایی برخوردار می باشند اما نوع فوروارد این فن ها دارای راندمان مناسبی می باشند و از طول عمر مناسبی نیز برخوردار هستند.

فن سانتریفیوژ دوطرفه فوروارد

این فن ها دارای کاربرد بسیار هستند و معمولا در محیط هایی مانند استخر، راه پله، پارکینگ ها و … نصب می شوند به منظور تهویه مطبوع هوا.

این فن ها در محیط هایی با درجه دما 40 درجه سانتی گراد عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان می دهند و مناسب این محیط ها هستند.