در این مقاله قصد داریم با انواع مدل های هواکش صنعتی آشنا شویم:

هواکش صنعتی هفت پره فلزی دمنده سری ایلکا مدل VIK-60Z4S

فن های قدرتمند بالا برای مناطقی که به حرکت هوای زیادی نیاز دارند عالی هستند. این پنکه ساخت شرکت معروف دامنده می باشد. این  هواکش صنعتی بخش تجاری از سری Axial است و با نام مدل «VIK-60Z4S» به فروش می رسد. این محصول دارای استاندارد IP54 می باشد، بنابراین می توان از آن در مکان های مرطوب و گرد و غبار استفاده کرد. این فن ها حداکثر شعاع 60 سانتی متری دارند و می توانند 11000 متر مکعب هوا را در ساعت جابجا کنند. توان این دستگاه 630 وات و حداکثر دور موتور 1350 دور در دقیقه می باشد. ماسک‌های تنفسی بسته به طراحی، اندازه و قدرت آن‌ها اهداف زیادی را انجام می‌دهند. محصول فوق یکی از دستگاه های تنفسی سازه فلزی قوی می باشد. با توجه به این استانداردها، محصولات دارای عمر مفید و وزن بالا هستند.

تعداد فاز: تک فاز

محل نصب: دیوار، سقف

دمپر: ندارد

جنس بدنه: فلز

جنس پروانه: فلز

مناسب برای: آشپزخانه ، کارگاه ، سوله ، اماکن اداری و تجاری ، پارکینگ ، انبار و فروشگاه ، رستوران ، کابین ، دام‌داری و مرغ‌داری ، اماکن کشاورزی

 

 هواکش صنعتی ژنیران مدل iec-50tf4s 

تعداد فاز: تک فاز

بازه توان: ۳۰۰-۴۰۰

محل نصب: داخل لوله، خارج لوله، دیوار، پنجره، سقف

دمپر: ندارد

جنس بدنه: فلز

جنس پروانه: فلز

مناسب برای: آشپزخانه ، سرویس بهداشتی ، کارگاه ، سوله ، اماکن اداری و تجاری ، پارکینگ ، انبار و فروشگاه ، رستوران ، کابین ، دام‌داری و مرغ‌داری ، اماکن کشاورزی

این فن ها برای جابجایی هوا در یک اسکلت فلزی که به تجهیزات الکتریکی فن محوری می افتد طراحی شده اند، در حالی که فن های پیوسته را می توان بر روی دیوارها و سقف ها نصب کرد و برای کاربردهای مختلف (تبرید و تهویه مطبوع) ایجاد کرد. ظرفیت تنفس و راندمان بالای این دستگاه تنفسی بسیار بالا است، در عین حال موتور باعث کاهش صدا در حین کار می شود. این فن از یک موتور خارجی با محافظ حرارتی و یک فن 7 سیم با حفاظت موتور IP54 تشکیل شده است. قطر چرخ 300 میلی متر و خروجی اگزوز سیستم اگزوز 1500 متر مکعب در ساعت است. هر فن از جنران فن استاندارد و نصب آسان است. تمامی ماسک های جنران ساخت ایران می باشد.

 

هواکش صنعتی فلزی 70 سانت  دمنده VIM-70K4S

ولتاژ : تکفاز-220V

مقدار هوادهی(مترمکعب برساعت) : 9500

نحوه نصب : دیوار ,سقف

توان موتور (وات) : 400

جریان-آمپر : 2.20

جنس پروانه : فلزی

دور موتور : 1400

قطر پروانه : 70سانت

وزن : 18/5 کیلوگرم

صدا : 79 دسی بل

 

هواکش صنعتی سنگین فلزی دمنده 70 سانت  VIM-70K4S در رده هواکش های آکسیال صنعتی قرار میگیرد،هواکش های آکسیال صنعتی مقدار زیادی هوا را جابه جا میکند بنابر این وقتی به یک جریان هوای نسبتا زیاد با فشار کم نیاز داریم باید از هواکش آکسیال استفاده کنیم.

 هواکش های آکسیال به دو نوع سبک و سنگین تقسیم بندی میشود که با توجه به هوادهی و دیگر امکانات هر هواکش بایستی محصول متناسب با نیاز خود را تهیه کنیم.

 سری هواکش های VIM ساخت شرکت دمنده از انواع هواکش های سنگین صنعتی میباشد و با توجه به نوع ساختار محصول از قدرت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار میباشد و میتواند هوای کارگاه و محیط صنعتی شما را به خوبی تهویه کند و سلامتی را برای پرسنل به ارمغان بیاورد. 

این نوع هواکش به سه نوع پروانه ای،لوله ای و پره ای تقسیم میشود که مدل پره ای آن بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. نام دیگر هواکش آکسیال،هواکش محوری است زیرا عملکرد آن بدین صورت است که در راستای محور پره ها هوا را جا به جا میکند.

 استحکام بالای پره ها باعث میشد تا هوا با قدرت بیشتری خارج شود و در نتیجه تهویه مناسب تری صورت گیرد.

لازم به ذکر است تعداد پره ها در میزان توان هواکش تاثیر به سزایی دارد و با بالارفتن تعداد پره ها قدرت هوادهی بیشتر خواهد شد و با توجه به اینکه تعداد پره ها در هواکش های سری VIM بیشتر است قدرت تهویه بالاتری را دارد.

 ویژگی های هواکش دمنده مدل VIM-70K4S :

 این هواکش صنعتی با قدرت هوادهی 9500 متر مکعب بر ساعت مناسب برای نصب در سیستم های تهویه فضاهای متوسط و بزرگ، فضاهای صنعتی، گلخانه ها، فروشگاه ها، رستوران ها، کارگاه ها، پارکینگ ها و انبارهای صنعتی طراحی شده است.

 این هواکش با برق مصرفی تک فاز در قابی به ابعاد 85*85 میباشد و پروانه 70 سانتی متری و تنه آهنی محصول با استفاده از یک لایه رنگ در برابر زنگ زدگی مقاوم شده است، همچنین موتور مورد استفاده در این محصول کلاس B می باشد و درجه حفاظت فن IP44 می باشد.

 دور موتور این محصول 1400 دور بر دقیقه ،توان الکترو موتور 400 وات و جریان آن 2.20 آمپر است.

 وزن این هواکش 18/5 کیلوگرم میباشد و با توجه به اینکه در رده هواکش های صنعتی قرار میگیرد در نتیجه سبک وزن محسوب میشود.

 شرکت Demand که در سال 1346 در صنعت تأسیس شد، امروزه با 150 مدل فن (خانگی، صنعتی و کاربردی) پیشرو در زمینه توربین های بادی است. ، نمادهای امنیتی سازمان وجود دارد. تحقیقات در ایران دارای تاییدیه مرکز ملی تحقیقات مسکن و ساختمان و دارای تاییدیه CE اتحادیه اروپا می باشد.

 

 

هواکش صنعتی دمنده سری ایلکا VIK-50A4S-L/VIK-50T4S

هواکش صنعتی دمنده سری ایلکا VIK-50A4S-L/VIK-50T4S در تیپ صنعتی تولید و دسته بندی گردیده

 اما کاربرد های بی‌شمار آن در مصارف تجاری و مصارف صنعتی سبب شده که این هواکش یکی از پرفروش ترین و پر استفاده ترین هواکش‌های بازار باشد.

 هواکش صنعتی ایلکا دمنده با بدنه و پروانه آهنی ساخته شده و در برابر رطوبت، خوردگی، زنگ زدگی، ضربه و فشار مقاوم است؛ قدرت مکشی بسیار زیاد عمر طولانی تر نسبت به هواکش‌های خانگی توان و بازدهی بالا استحکام فوق العاده و …

ویژگی 

 ویژگی های بالا مهمترین دلایل انتخاب و برتری این محصول نسبت به سایر برند‌ها و مدل‌ها است؛ هواکش صنعتی ایلکا دمنده با توجه به کد ساخت در 34 سری طراحی و تولید گشته که دارای اندازه‌‌ ها و کلاس کاری‌های متفاوت است.

 این محصول از کلاس موتور B در انواع 2،4،6 قطب بهره می‌برد؛ به همین دلیل دارای عمری طولانی و توان کاری بالا است.

 15 سری از این محصول به صورت سه فاز با ولتاژ کاری 380V است ؛ که با اتصال به اینورتر یه شما عزیزان این امکان را می دهد که تنظیماتی از قبیل کنترل دور، فرکانس کاری، زمان راه اندازی خودکار، تنظیم سرعت و … را اعمال نمایید.

 (به نوع اینورتر شما بستگی دارد. ) همچنین با موتورهای قدرتمندتر برای هر چهار مدل این سری عرضه می شود. سری دمنده صنعتی ایلکا مدل VIK-50A4S-L این دستگاه تنفسی ساخت شرکت مانده و در کشورمان ایران توسعه یافته است. جامعه مانده مسرور است. ما به عنوان پیشرو در صنعت ماسک، از بهترین تجهیزات و بیش از 50 سال تجربه در توسعه ماسک استفاده می کنیم.

هواکش صنعتی فلزی ایلکا دمنده با درجه حفاظتی IP54 تولید می‌گردد درجه حفاظتی نشان دهنده این است؛ که در مقابل گرد و غبار و رطوبت (در مدت زمان 8 دقیقه در برابر اسپری و پاشش آب تست شده است IP54 ) و فشاری معدل سه نیوتن بر متر مربع (تست شده در مدت زمان 8 دقیقه بیش از زمان گفته شده بر اساس استاندارد های جهانی )مقاومت خوبی دارد.

 مهم ترین ویژگی این محصول هوادهی بالای آن و استحکام ساختاری آن است؛ جنس به کار رفته در محصول سبب می‌شود؛ 

در هر محیطی کارآمد و به دور از نقص و مشکل عمل نماید. کاربرد‌های هواکش صنعتی 50 سانت ایلکا دمنده VIK-50A4S-L این هواکش یک اکسیال فن که بسته به سفارش شما مدل دمنده یا مکنده براس شما ارسال میگردد.

 که در فضا های صنعتی و تجاری همچون رستوران‌ها، هتل‌ها، باشگاه‌ها، کافه‌ها، کارگاه‌ها، موتورخانه‌ها، انبار‌های صنعتی، آشپزخانه‌ها، انواع سیستم‌های تخلیه، گلخانه‌ها، حمل و نقل، سرمایش و کولدینگ، خشک سازی و حذف رطوبت ، پاک سازی هوا، مرغداری‌ها، پارکینگ‌ها، مزارع صنعتی، فروشگاه‌ها و … مورد استفاده فرار می‌گیرد. 

ویژگی های پنکه صنعتی ایلکا VIK-50A4S-L 50cm طول پایه ها 60*60 سانتی متر است. 

سرعت موتور این فن 1320 دور در دقیقه یا دور در دقیقه است. قدرت موتور 300 وات ظرفیت تخلیه این دستگاه تنفسی 5900 متر مکعب در ساعت می باشد.

 جریان فن 1.5 آمپر است.